loader image
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کارگاه تحلیل فیلم «ملاقات با مردان برجسته» برگزار شد

تحلیل فیلم ملاقات با مردان برجسته

فهرست مطالب

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری ماه‌شید خرد، کارگاه نمایش و تحلیل فیلم «ملاقات با مردان برجسته» با رویکرد اناگرام، ۲۷ آذرماه با حضور علاقه‌مندان تشکیل شد.

فیلم «ملاقات با مردان برجسته» به کارگردانی پیتر بروک، محصول سال ۱۹۷۹ در انگلیس است. این فیلم از روی کتابی به همین نام به نویسندگی جورج ایوانوویچ گورجیف، ساخته شده است. فیلم درباره چگونگی دستیابی گورجیف به ریشه‌های معنوی دانش انیاگرام امروزی است. او اهل امپراطوری روسیه بود که با سئوال «من کیستم؟» سفر خود را برای پاسخ به این پرسش آغاز می‌کند و در طی این مسیر با اتفاقات متفاوتی روبه‌رو می‌شود.

در این فیلم با شخصیت‌های متفاوتی مواجهیم که بر زندگی گورجیف تاثیرگذار بودند. ابتدا پدر او را می‌بینیم که یک تیپ ۵ است که بر شکل‌گیری زندگی و سئوالات گورجیف اثر زیادی دارد. سپس در جریان سفر خود با یکی از دوستانش همراه می‌شود که در اواسط سفر از یکدیگر جدا می‌شوند و او را به‌عنوان تیپ یک می‌بینیم. سپس او با یک باستان‌شناس همراه می‌شود و در این سفر باستان‌شناس هم مسیر خود را پیدا می‌کند و از گورجیف جدا می‌شود. اما خود گورجیف در طی مسیر خود که در  فیلم با او همراه می‌شویم، خلاقیت زیادی از خود نشان می‌دهد و برای مسایل خود راه‌حل‌های متفاوتی می‌یابد و هیچ‌وقت ناامید نمی‌شود. گورجیف بالاخره با ماجراجویی و پی‌گیری به هدف خود و پاسخ سئوالش می‌رسد. گورجیف را در فیلم به‌عنوان یک تیپ هفتی می‌بینیم. دیدن این فیلم برای هر جوینده حقیقتی قطعا پیامی خواهدداشت.

این برنامه از طریق اینستاگرام به‌صورت لایو نیز پخش شد و علاقه‌مندان به دانش انیاگرام، شاهد تحلیل فیلم توسط دکتر مهشید رضوی‌رضوانی بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

مقالات مرتبط
مقالات پربازدید​