loader image
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • خانه
  • اخبار
  • بررسی «دروغگویی روی مبل» با رویکرد انیاگرام و نه‌گانه ایرانی
بررسی «دروغگویی روی مبل» با رویکرد انیاگرام و نه‌گانه ایرانی
تحلیل و نقد کتاب «دروغگویی روی مبل» نوشته اروین دی‌یالوم، با رویکرد انیاگرام و نه‌گانه ایرانی، توسط مهشید رضوی‌رضوانی برگزار می‌شود.  
بررسی کتاب دروغگویی روی مبل

فهرست مطالب

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری ماه‌شید خرد: نویسنده در کتاب دروغگویی روی مبل با به‌کارگیری تجربیات خود در زمینه روان درمانگری، به بیان رویکردهای مختلف در روند بیماران پرداخته است. این رمان نیز مانند سایر آثار یالوم حال‌وهوای فلسفی و روان‌شناسی دارد.

نویسنده، سه رابطه بین سه درمانگر با بیماران را بررسی می‌کند. روابطی که مسایل خاصی را پدید می‌آورد. اصلی‌ترین مبحثی که یالوم سعی دارد در رمان به تصویر بکشد رابطه‌ مراجع و درمانگر است.

در کتاب «دروغگویی روی مبل» ارنست لش به‌عنوان نماینده کمیته اخلاق، به پرونده روان‌شناسی باتجربه رسیدگی می‌کند. در طی مصاحبه‌هایش با او تحت‌تاثیر افکار و عقایدش قرار گرفته و تصمیم می‌گیرد تا در روند درمان بیمار جدید رویکرد تازه‌ای پیش بگیرد اما این شیوه ساده نیست.

در «کافه کتاب» موسسه فرهنگی هنری ماه‌شید خرد، ضمن تحلیل تیپ شخصیتی یالوم و تجربیات ادبی و روان‌درمانی او، به تیپ و زوایای مثبت و منفی شخصیت‌های رمان با رویکرد انیاگرام و نه‌گانه ایرانی پرداخته می‌شود.

انیاگرام دانش بینارشته‌ای به‌روز دانشگاه‌هایی چون هاروارد، استنفورد، برکلی و … است. همچنین در چندین حوزه مانند شاخه‌های مختلف روان‌شناسی تربیتی، شخصیت، مشاوره، کودک‌ونوجوان، روان‌شناسی‌ سازمانی، روان‌شناسی اجتماعی و فرهنگی و سایر رشته‌های انسان‌شناسی به‌ویژه مکتب فرهنگ-شخصیت، اخلاق، رسانه و مباحث علوم فرهنگی و اجتماعی کاربرد دارد. ضمن این که به‌عنوان دانشی کاربردی و تسهیل‌گر در توسعه فردی، بین‌فردی و اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

«دروغگویی روی مبل» توسط مترجمان و ناشران متعددی ترجمه و انتشار یافته است. در این نشست، ترجمه موسی رضایی که توسط نشر اسپینا به چاپ رسیده با حضور دکترمهشید رضوی‌رضوانی، مشاور و مدرس انیاگرام بررسی خواهد شد.

اروین یالوم روان‌پزشک و روان‌درمانگر یکی از مشهورترین داستان‌سرایان روایت‌های روان‌درمانی به شمار می‌آید. از آثار مشهور او می‌توان «وقتی نیچه گریست»، «دژخیم عشق» و «انسان موجودی یکروزه» را نام برد.

نشست «کافه کتاب» موسسه فرهنگی هنری ماه‌شید خرد، چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه همزمان با روز «کتاب و کتاب‌خوانی» ساعت ۱۶ تا ۱۸ در کافه فرهنگ و هنر مانا، به‌نشانی بلوار کشاورز، خیابان وصال، کوچه شاهد، پلاک ۶ برگزار می‌شود.

این نشست یکی از سلسله جلسات موسوم به «کافه کتاب» نشر ماه‌خورشید خرد است. عموم علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند با شماره تلفن، ۲۲۰۴۱۸۹۲، ۲۲۰۴۱۳۷۲ و یا ۰۹۱۹۰۰۷۰۶۰۳ تماس بگیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 12 =

اخبار مرتبط
اخبار پربازدید