loader image
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • خانه
  • اخبار
  • بررسی «اخلاق در فرهنگ ایران زمین» با نگاهی به کتاب تازه مقصود فراستخواه
بررسی «اخلاق در فرهنگ ایران زمین» با نگاهی به کتاب تازه مقصود فراستخواه
نشست «اخلاق در فرهنگ ایران زمین» با نگاهی به کتاب «اخلاق در ایران بین زمین و آسمان» عصر سه‌شنبه 7 آذرماه، در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.
اخلاق در فرهنگ ایران

فهرست مطالب

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری ماه‌شید خرد: نشست بررسی اخلاق در فرهنگ ایران زمین با سخنرانی دکترمقصود فراستخواه، جامعه‌شناس و عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش، دکترفاطمه براتلو، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی، پژوهشگر و مدرس و دکترمهشید رضوی‌رضوانی، مشاور، مدرس و محقق انیاگرام برگزار خواهدشد.

کتاب «اخلاق در ایران بین زمین و آسمان» نوشته مقصود فراستخواه، با رویکردی علمی و مدرن و در پرتو نظریه‌های گوناگون درباره اخلاق، به مسئله اخلاق و اخلاقی زیستن در ایران و نتایجی که زیست اخلاقی می‌تواند برای جامعه ایران داشته باشد می‌نگرد. این اثر در انتشارات کتاب پارسه منتشر شده است.

مسئله اخلاق با پیشینه‌ای کهن در فرهنگ جامعه ایران همراه بوده و هست و ضرورت آن در این دوره بیش از پیش احساس می‌شود. در اهمیت این مسئله، لازمه توجه بر یکپارچگی شناختی و هیجانی بر آن ضروری است؛ و باید کوشید تا این حساسیت و انگیزش اخلاقی با همه دیدگاه‌ها و فضاهای بین‌رشته‌ای مختلف همراه باشد. یکی از این دیدگاه‌ها بر ترومای اخلاق فرهنگ ایران زمین و نهادهای اجتماعی و سازمانی متعدد در آن، رویکرد انیاگرام است که دارای پیشینه‌ای اخلاقی و فرهنگی در فرهنگ ایران زمین بوده‌است.

این نشست با نگاهی به کتاب مقصود فراستخواه به همت موسسه فرهنگی هنری ماه‌شید خرد، عصر سه‌شنبه ۷ آذرماه، ساعت ۱۷:۳۰ در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی، خیابان استاد نجات‌الهی(ویلا)، بوستان ورشو برگزار می‌شود. حضور برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

اخبار مرتبط
اخبار پربازدید