loader image
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحلیل فیلم «کارآموز» با رویکرد انیاگرام

تحلیل فیلم کارآموز

فهرست مطالب

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری ماه‌شید خرد: کارگاه تحلیل فیلم کارآموز با رویکرد انیاگرام، ۲۸ آذرماه برگزار شد.

شخصیت اصلی فیلم برخوردار از تیپ شخصیتی بالنده‌ای است که در همان آغاز توانمندی‌های اثربخش او کاملا محسوس است.

«کارآموز» (انگلیسی: The Intern) فیلمی به کارگردانی نانسی مایرز است که در سال ۲۰۱۵ پخش شد.
در این فیلم بازیگرانی همچون رابرت دنیرو و ان هتوی بازی دارند.
بنجامین ویتاکر (دنیرو) بازنشسته‌ای است که از حدود سه سال پیش در غم از دست دادن همسرش به سر می‌برد. او یک شخصیت مشتاق و اهل چالش تیپ ۷ای کاملی است که چندان از بی‌کار بودنش خرسند نیست و به‌عنوان تیپ ۷ای مشتاق تجربه‌ها و یادگیری‌های جدید، تصادفا تبلیغ یک شرکت فروش اینترنتی لباس مبنی بر استخدام کارآموز باتجربه (سالخورده) را می‌بیند.
بعد از آن او به‌عنوان کارآموز، دستیار شخصی جولز آستین (هتوی) مدیرعامل شرکت می‌شود. که بسیار در کار خود غرق شده و زندگی خصوصی و اجتماعی آشفته‌ای دارد.
بن با تثبیت خود در کنار جولز به کمک او می‌شتابد.
بن به‌دلیل پختگی و بالندگی که کسب کرده همه وجوه مثبت زوایای دیگر شخصیتش را به خوبی نشان می‌دهد، ویژگی‌هایی مثبت سمت‌های ۱ و ۵، همچنین بال‌های ۶ و ۸ خودش را.
او به‌خوبی توانسته در جای مناسب رفتار مناسبی را در پیش بگیرد و می‌تواند بر روی جولز آستین که شخصی کارآمد، توانا، خلاق و با انگیزه در کار است، تاثیرات خوبی داشته باشد.
جولز که فردی شتاب‌زده و با سرعت عملی بالاست که بی‌دقتی‌ها، خطاها و بی‌نظمی‌هایی دارد که با حجم زیاد کارش، اثرات سو در روابط خانوادگی‌اش گذاشته است.
او که بسیارخوب می‌داند که نوع کارش چیست اما این ویژگی‌ها و وسعت کار، کنترل را به‌خوبی ندارد. شخصیت تیپ هیجانی و تیپ ۳ای با بال ۲قوی است. که کاملا انس و محبت او در مسیر پیشرفت و کمک‌های بن درک می‌شود. کسی است که برای نگهداری خانواده‌اش ابتدا حاضر از چشم‌پوشی و پیشرفت در کارش است، ولی با فهم عمیق‌تر از موضع خودش با هوشیاری ضمن حفظ کارش، همسرش را به خطای خیانتش آگاه می‌کند.
نمایش این فیلم با حضور شرکت‌کنندگان و تحلیل آن توسط دکترمهشید رضوی‌رضوی همراه بود و علاقه‌مندانی نیز به‌صورت لایو اینستاگرام از آن بهره بردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 2 =

مقالات مرتبط
مقالات پربازدید​