loader image
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحلیل «ارقام پنهان» با رویکرد انیاگرام 

فیلم «ارقام پنهان» کاری از تئودر ملفی که بازتاب واقعیاتی از جامعه سیاه‌پوستان امریکا است با رویکرد انیاگرام تحلیل شخصیت شد.
فیلم ارقام پنهان

فهرست مطالب

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری ماه‌شید خرد: کارگاه نمایش و تحلیل فیلم با رویکرد انیاگرام طبق روال برنامه‌های گذشته، چهارشنبه آخر هر ماه برگزار شد.

«ارقام پنهان» یا «اشخاص پنهان» (Hidden Figures) فیلمی در سبک زندگینامه‌ای و درام محصول سال ۲۰۱۶ به کارگردانی تئودور ملفی و با فیلمنامه‌ای از ملفی و آلیسون شرودر بر اساس کتابی به همین نام اثر مارگوت لی شترلی است؛ که داستان زنان ریاضیدان سیاه‌پوست آمریکایی را بازگو می‌کند که طی رقابت فضایی که بین امریکا و روسیه در ناسا وجود داشت، مشغول به کار بودند.

این فیلم که یکی از ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۶ شناخته شده است نامزد جوایز متعددی از جمله سه جایزه اسکار (بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای اسپنسر) و دو جایزه‌ گلدن گلوب (بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای اسپنسر و بهترین موسیقی متن) شد.

جایزه‌ بهترین هنرنمایی مجموعه‌ی بازیگران از انجمن بازیگران به این فیلم اهدا شده است.

 

کارگاه تحلیل فیلم ارقام پنهان با رویکرد اناگرام، واقعیات سیاهپوستان جامعه آمریکا،دکتر مهشید رضوی

فیلم اعتقادات سه زن مقاوم و سرسخت را که با تلاش خود فصل تازه‌ای از جنسیت و نژاد را در فرهنگ امریکایی میانه‌ قرن بیستم رقم زدند، نمایش می‌دهد. داستان در یک فضای رقابتی بین شوروی سابق و ایالات متحده بر سر پیاده کردن فضانورد بر روی کره ماه از یک سو و مطالبه­ سیاه‌پوستان برای حقوق خود و رفع مسایل تبعیض نژادی از سوی دیگر شکل می­‌گیرد.  

اگرچه فیلم به طریقی ملایم پیش می‌رود اما توانسته تسلط انحصاری مردان سفیدپوست بر شرکت‌های بزرگ را در آن دوران نشان دهد و بگوید چگونه سه زن سیاه‌پوست توانستند تمام معادلات را بر هم بزنند؛ خط بطلانی بر این باور دیرینه بکشند و خود را تا این سطح مطرح کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یازده =

مقالات مرتبط
مقالات پربازدید​