loader image
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کارگاه مقدماتی «نه‌گانه ایرانی» برگزار شد

گزارش کارگاه مقدماتی نه گانه ایرانی

فهرست مطالب

نگاهی به کارگاه مقدماتی «نه‌گانه ایرانی»

۱۲ و ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

 

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری ماه‌شید خرد: کارگاه این دوره با حضور علاقه‌مندان در اهمیت ویژه به ریشه‌های انیاگرام و نقش فرهنگ معارف ایران زمین، تشکیل شد. در این دوره، دکترلاله بختیار، آموزش خود را به‌صورت وبینار به حاضران منتقل کرد و نخست به اهمیت نقش تصوف و عرفان مسلمانان و به‌ویژه حکمای ایرانی در نه‌گانه پرداخت. این که حتی این حکمت به پیش از اسلام در جامعه ایران بر می‌گردد. سپس برای حاضران روشن شد دانش انیاگرام امروزی چطور به فرهنگ شرق و جامعه ایران باز می‌گردد.

در ادامه، لاله بختیار درباره مفهوم سنت توضیحاتی ارائه داد و همچنین به این مبحث که در نه‌گانه به جست‌وجوی چه هستیم، پرداخت. سپس مهشید رضوی‌رضوانی، مشاور و مدرس انیاگرام، با همراهی دکتربختیار به شرح و بسط موضوع با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی و نگاه موجود پرداخت. دکتربختیار همچنین از روان‌شناسی سنتی و ارتباط آن با نماد انیاگرام یا همان ۶ گوشه گفت که بسیار در زندگی دارای اهمیت است.

برای حاضران این دوره، اهمیت دانش نه‌گانه ایرانی فراتر از دانش انیاگرام بود و اغلب آن‌ها تصمیم گرفتند تا به معرفی آن در جامعه ایرانی بپردازند.

نه‌گانه ایرانی کاملا با فرهنگ معنوی و دینی هم‌سو است و باید به اهمیت آن پرداخته و به‌عنوان سرمایه فرهنگی ایران زمین به جامعه ایرانیان معرفی شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

مقالات مرتبط
مقالات پربازدید​