loader image
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نمایش و کارگاه تحلیل فیلم «افشاگر»

تحلیل فیلم افشاگر

فهرست مطالب

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری ماه‌شید خرد: کارگاه نمایش و تحلیل فیلم افشاگر spotlight با رویکرد اناگرام، ۱۶ تیرماه برگزار شد.

فیلم «اسپات‌لایت» به کارگردانی توماس مک‌کارتی و نویسندگی جاش سینگر و توماس مک‌کارتی، محصول ۲۰۱۵ آمریکا یک فیلم زندگی‌نامه‌ای جنایی است که به‌روایت یک اتفاق واقعی تکان‌دهنده در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ می‌پردازد. اسپات‌لایت نام یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های روزنامه‌نگاری روزنامه آمریکایی بوستون گلوب است که پرده از رازی برمی‌دارد که سال‌های متمادی برآن سرپوش گذاشته شده است.

در این فیلم با شخصیت‌های متفاوتی روبه‌رو بودیم که همه حول یک موضوع در تکاپو و جست‌وجو بودند. یکی از خبرنگاران با نقش‌آفرینی مارک روفالو یک تیپ عملگرا و یکی از وکیلانی که در فیلم مشاهده می‌کنیم با بازیگری استنلی توچی، یک تیپ یکی دیده می‌شوند.

کارگردان فیلم، توماس مک‌کارتی دغدغه‌های اجتماعی دارد و می‌توان صراحت او را در انتخاب فیلم‌نامه‌هایی از این دست مشاهده کرد. همچنین یادگیری از فرایند فیلم برای او حائز اهمیت است. او در جایی گفته است: «راستش با وضعیت روزنامه‌نگاری جدی و حرفه‌ای کنونی، الان بهترین زمان برای فساد است، برای این‌که این نوع روزنامه‌نگاری، سال‌هاست در کشور من از بین رفته‌است؛ بنابراین روزنامه‌نگاران نمی‌توانند این جور مسائل را حل کنند. اما اگر با خبر شوند، می‌توانند آن را روی توئیتر یا فیس‌بوک بگذارند، اما آیا می‌توانند هفته‌ها و ماه‌ها را در دادگاه بگذرانند و به‌دنبال پلیس و مصاحبه با افراد باشند؟ نه. بیشتر مردم، کار دارند.» مک‌کارتی را می‌توان یک تیپ رهبر دانست.

تحلیل فیلم افشاگر همزمان از طریق اینستاگرام به‌صورت لایو نیز برگزار شد و علاقه‌مندان به دانش اناگرام شاهد تحلیل فیلم توسط دکترمهشید رضوی‌رضوانی بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − پنج =

مقالات مرتبط
مقالات پربازدید​