loader image
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در کارگاه نمایش و تحلیل فیلم «کتاب سبز» چه گذشت؟

کتاب سبز

فهرست مطالب

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری ماه‌شید خرد، کارگاه نمایش و تحلیل فیلم کتاب سبز Green Book با رویکرد اناگرام، ۲۹ آبان ماه با حضور علاقه‌مندان برگزار شد.

فیلم «کتاب سبز» به‌کارگردانی پیتر فارلی و نویسندگی پیتر فارلی و نیک وللونگا محصول سال ۲۰۱۸ آمریکا است. یک فیلم زندگی‌نامه‌ای کمدی درام که به زندگی دکتر دان شرلی در سال ۱۹۶۲ و داستان سفر او برای اجرای کنسرت‌هایش می‌پردازد. دکتر دان شرلی با بازی ماهارشلا علی موزیسین آمریکایی-آفریقایی که در سبک‌های متفاوتی فعالیت داشت، مدرک دکتری‌اش را از دانشگاه شیکاگو دریافت کرده بود. تونی لیپ با بازی ویگو مورتنسون بادیگارد کلاب‌های آمریکایی بوده است که برای حدود ۲ ماه به‌عنوان راننده دان شرلی برای تور کنسرت‌هایش استخدام می‌شود.

در این فیلم با سه شخصیت اصلی روبه‌رو هستیم که جریان فیلم داستان رشد شخصیت‌ها را در کنار یکدیگر نشان می‌دهد. دکتر دان شرلی به‌عنوان یک تیپ ۵ در فیلم ظاهر می‌شود که بال ۴ قوی دارد و در مسیر رشدش به سمت تیپ ۸ حرکت می‌کند. تونی لیپ یک تیپ ۸ است که همسری تیپ ۲ دارد که باز هم او در مسیر رشدش به سمت تیپ ۲ حرک می‌کند.

تونی لیپ و دان شرلی بعد از این سفر با یکدیگر دوست باقی می‌مانند و تنها به‌فاصله چند ماه از یکدیگر در سال ۲۰۱۳ از دنیا می‌روند.

تحلیل فیلم کتاب سبز از طریق اینستاگرام به‌صورت لایو نیز پخش شد و علاقه‌مندان به دانش اناگرام شاهد تحلیل فیلم توسط دکتر مهشید رضوی‌رضوانی بودند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

مقالات مرتبط
مقالات پربازدید​