loader image
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بخش ۶ از نشست دورهمی «چگونگی مواجهه با بحران»

چگونگی مواجهه با بحران

فهرست مطالب

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری ماه‌شید خرد: این نشست ۱۶ مهرماه با حضور دکترمهشید رضوی‌رضوانی و علاقه‌مندان به دانش انیاگرام برگزار شد. شروع نشست چگونگی مواجهه با بحران با توضیح درباره مفهوم چالش همراه بود.

چالش در واقع نوع مواجهه فرد با مسایل پیرامونش، با توجه به جایگاه فکری و شخصیتی اوست که می‌تواند از آن فرصتی برای رشد و تعالی‌اش به‌وجود بیاورد.

چنان‌چه فرد نتواند به‌خوبی با چالش پیش‌رو مواجه شود، این چالش می‌تواند به بحران منتهی شود.

در نشست چگونگی مواجهه با بحران برخی از شرکت‌کنندگان (افرادی که پیش‌تر دوره‌های انیاگرام را گذرانده بودند) از نوع مواجهه خود نسبت به مسایل چالش برانگیزی چون افزایش دلار، ارز و طلا، صحبت کردند که نسبت به سابق چقدر هوشیارانه‌تر و آگاهانه عمل می‌کنند.

برای مثال خانم تیپ ۸ای توضیح داد که چگونه می‌تواند نسبت به سابق، کنترل بیشتری داشته و عجولانه عمل نکند.

او توضیح می‌داد که چگونه برای حل چالش اقتصادی پیش آمده با خویشتن‌داری عمل می‌کند و با شناختی که از خودش دارد، کوشش کرده و می‌کند تا با هوشیاری پیش برود.

همچنین شرکت‌کننده‌ دیگری با تیپ ۹ در برخورد با دیگران به پیشنهاد راه‌حل‌هایی برای سرمایه‌گذاری داشت، هر چند خود او از این عمل اجتناب می‌کرد.

چرا که برای او این واکنش بیشتر نوعی حرص تلقی می‌شد.

البته این نکته در مورد تیپ ۹ای می‌تواند صادق باشد، به‌ویژه او نیز به شناخت بیشتری از خودش رسیده باشد.

در این میان شرکت‌کنندگان دیگری همچون تیپ ۷ای، تیپ ۵ای و تیپ‌های شخصیتی دیگری هم بودند که با علاقه بسیار زیاد به موضوع می‌پرداختند.

هر یک از این شرکت‌کنندگان به‌خوبی می‌توانستند ضمن بیان نقطه‌نظر، نقاط ضعف و قوت مسیر رشد خود را در مواجهه با چالش‌ها شاهد باشند.

نشست چگونگی مواجهه با بحران همزمان از طریق برنامه لایو در اینستاگرام در حال پخش بود که متاسفانه به‌دلیل پاره‌ای از مشکلات فنی کامل پخش نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 14 =

مقالات مرتبط
مقالات پربازدید​